YENİ NORMALDE TÜKETİCİ EĞİLİMLERİ VE ÖNE ÇIKAN YATIRIM ALANLARI, 16 ARALIK 2020

16 Aralık 2020 tarihinde 128 katılımcı ile Yurt Dışı Yatırımlar İş Konseyi Başkanı Abdullah Çerekçi'nin moderasyonunda uluslararası danışmanlık şirketi McKinsey & Company Türkiye Yönetici Ortakları İlke Bigan ve Togay Özen'in katılımlarıyla gerçekleştirilen "Yeni Normalde Tüketici Eğilimleri ve Öne Çıkan Yatırım Alanları" isimli konferansta öne çıkan başlıklar aşağıdaki gibidir.

 

• Salgının başlamasıyla tüketicilerin zaruri ihtiyaçları haricindeki keyfi harcamaları %50 azaldı.Şirketlerin de bu yeni makro ekonomik dengeye göre bir süre daha pozisyon alması gerekiyor

• Ekonomik açıdan yatırım ve harcamaların salgın öncesine dönüşü 2022'i bulacaktır. Gelecek yılın ikinci yarısıyla aşı ve uygulamaların etkili olmaya başlama olasılığı yüksek olsa da sektör ve bölgeye göre insanların normalleşme süreci değişiklik gösterebilir.

• Enerji ve havacılık gibi çeşitli sektörlerde yaşanan daralma ve gelir kaybının yanında iş hacmini önemli miktarda arttıran sektörler de bulunmaktadır. Hizmet ve sektörler arasındaki bu farklılaşma orta vadede ancak dengeye oturabilir.