A S Y A
Y Ü Z Y I L I N D A
E J D E R
&
H İ L Â L
25
Yukarıda bahsi geçen beş farklı grupta ele alınan Türkiye’nin Çin’e ihracatında
öncelikle ele alınmasında fayda görülen ürünler aşağıdaki şekilde
özetlenmiştir.
Türkiye’nin Çin’e ihracatında potansiyel taşıdığı ileri sürülen bu ürünlerin her
birisi için Çin pazarında en büyük paya sahip ülkelerin hangileri olduğu, ne
kadarlık bir ihracat hacmine sahip oldukları ve ne oranda bir gümrük
vergisine maruz kaldıkları, Türkiye’nin bahsi geçen ürünle ilgili verileriyle
kıyaslamalı olarak Tablo 7’de verilmektedir. Bu veriler Türk ihraç ürünlerinin
Çin’e karşılaştıkları ya da karşılaşabilecekleri rekabet ortamının
anlaşılabilmesi için önem taşımaktadır.